tisdag 9 augusti 2011

Stockholmarna är här

I helgen så ska en jevvla massa folk väsnas i Slottskogen, en annars så stilla och go park.
Men i helgen så fylls den som sagt av folk i stövlar och jeansShorts.


Man märker redan att staden är full av besökare som deltagit i det stora körkortslotteriet och där blivit lyckliga vinnare av ett körkort. Som i går, jag och Etna hade varit i Slottis och lekt, på väg hem så åker vi förbi CanevazGallery, där jag är med på sommarutställning. Och det är i korsningen efter galleriet, vid tomtehuset som Stockholmaren ger sig till känna. Alla goa gubbar vet att även spårvagnen kör högertrafik och att den inte kommer att flytta på sig om man inte är jevvlit snäll. Den svarta lilla tyska bilen som heter som en bratsport var inte snäll. Den knödde sig in framför mig och (ni som åkt bil med mig vet att det kan räcka för att det som kallas livet får ett abrupt slut) vagnen. Och där stannade dåren. Dåren trodde förmodligen att vagnen skulle (3an från Markland mot Kålltorp) ta vänster vid cykelbutiken och köra in på spåret där. Men varför skulle den plötsligt börja köra vänstertrafik undrar jag? Och om man ska knö sig före allt och alla, ska man inte ha en plan och strategi för det då?
Där blev  vi stående; en vagn en stockholmare och jag. Mitt i korsningen, som tur är så är min bil tillverkad för italiensk stadstrafik så tutan är det inget fel på. Det vet Stockholmaren nu.
Han vet också att när en vagn låter ring ring, då jevvlar i mig är det dags att knö sig. Och fatta beslut, Stockholmaren fattade beslutet viffta med armarna och tjaffsa med sina tre medresenärer om vem som hade rätt. (ren gissning) Dom hade dock alla fel.(ren fakta)

Tänk på det ni stockholmare som är här på festival i dagarna fem, knö er itte. Vi jobbar inte så. (eller vi kanske gör det men ni ska inte göra det)

Ha det gött i Götet!
Här är en bild på några random brats om ni längtar hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar