fredag 19 augusti 2011

Det finns något

Du känner igen känslan av att höra hemma. Om du tänker på det så har du hört hemma någonstans någon gång, och har du inte gjort det så är det förmodligen känslan av att vara utanför som får dig att känna dig som hemma. Nu när jag är hemma i mitt hem så kan jag bara ödmjukt tacka mitt liv för att det tagit mig till så många platser där jag känner mig hemma. Dessa platser har varit lika olika som de människor jag träffat då jag varit där.
Men det de alla har gemensamt är att där, i ögonblicket, så har jag känt mig som hemma.
Och det finns något i det, det finns en känsla av att höra hemma. Den goaste känslan (efter 6 med en Ocean nära till hands) är just att känna sig hemma.
Se bara på Etna hon har fattat grejen...




I morgon är du välkommen på vernissage, och om du är rädd för gallerier och det du tror är kulturelitism, skit i det. Skit i det och känn dig som hemma.
Viktor Byhr, konst som kommenterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar