torsdag 5 maj 2011

En fin present

En man stod och rotade i papperskorgen utanför galleriet precis. Vi är båda i samma bransch tänkte jag. Han hittade en fin tygpåse och såg väldigt glad ut. Jag köpte en jacka häromdagen, och till den så fick man en plastbag med dragkedja och allt. Jag blev lite irriterad över det. Att jag först ska köpa en jacka för flera tusen kronor, vilket är sjukt för det händer liksom inte. Men också över att jag ska betala för att gå runt och marknadsföra det företag jag just köpt en asdyr sak hos.
Nej det är ju bullshit. Men som tur var så behöll jag bagen. Och för en minut sedan så fick jag reda på varför, mannen ville jättegärna ha den och han blev superglad av att få den.
Jag fick ett gammalt jättefint videoband som tack. Snacka om win win, jag älskar ju gamla fina saker och detta videoband är magiskt fint.
Fick även träffa en trevlig tjej och kille i galleriet för en stund sedan. Tjejen skulle gifta sig i sommar och tillsammans med sin man hade hon kommit på en smart present. Ett konstkonto som vänner och bekanta får skänka en gåva till. Smart bröllopspresent om du frågar mig.

Killen verkade vara en riktigt bra person, han bjöd in mig till fotbollsmatch på lördag. Det är det div 7-lag som han tränar som skall spela. Det skall bli ett våldsfritt och trevligt fotbollsarrangemang. Något som jag tycker lät grymt. Så på lördag skall jag på min första riktiga fotbollsmatch. Har undvikit stora fotbollsmatcher i alla år eftersom folk slåss och kastar grejer där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar