onsdag 6 april 2011

Så mycket vackert

Lådan är nu sorterad och klar.












Den innehöll en hel del fina saker. Mestadels småskräp som t.ex. Ca 1200 blyhagel, en mängd minimalt metallskrot, tre vackra fiskedrag varav ett med sitt namn ingraverat. Klassikern "Utö" ett drag med vilket jag fångat många gäddor under åren(tack för att ni mättade mig.).





Detta vackra ankare fanns också bland fynden. Det kommer dock att bli ett stileben i mitt hem. Se bara så gött det står framför min köksvägg.





En gammal burk med päron av internationellt snitt.





En låda från det svenska tobaksmonopolet.
Det måste varit en bra business, tänk om man hade monopol på något. Typ sprit...hur känns det Fredrik?








Denna vackra burk innehöll en gång en filmrulle, tror jag. Det står iaf Adox film på den.

De sista tre fynden skrämde mig lite först men sen såg jag att dem redan smällt.




Slutsats: 
Det är värt att skrika och se ut som en idiot på motorvägen, gillar man att hålla låda så gör man...

Konst av Viktor Byhr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar