söndag 13 mars 2011

RSA vs GBG

Jag har under den senaste tiden, typ sen 2007, fått stå ut med påtryckningar från olika håll. Mestadels från mitt eget huvud men också från familj och vänner.
Påtryckningarna gäller huruvida jag skall flytta till Sydafrika ett tag eller ej. Påtryckarna tycker så klart att jag skall dra så att de blir av med mig. Jag tycker också att jag ska dra ett tag, inte just för att bli av med mig men för att hitta mig kanske.
Min visa far har det skönaste argumentet hitils: "ska du vara en kämpande konstnär så kan du lika gärna vara det där. Det är dessutom varmare och billigare att bo där".

Det är sant och jag borde kanske sluta fundera snart. De gallerimöten jag haft där nere har alla gått bra så det kanske är dags att knyta ihop den säcken...

                                                        bilden är stulen från denna sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar