torsdag 4 november 2010

Jag tror att du har rätt

Det ligger något i det du säger. Tänk dig själv liksom, det borde ju vara så. Att du har rätt. Du har ju tänkt på det i flera år nu, fram och tillbaka och ibland mest tillbaka. Men du har fortfarande tänkt på det då och då. Då när du känt dig svag och då när du känt dig som den bästa, bästa, bästaste. Och har du tänkt på det så mycket som du faktiskt har så har du förmodligen rätt. Du har tänkt, tänk om, minst lika mycket men där har du nog fel. För om du inte tänkt, tänk om, så hade du gjort om och då hade du förmodligen fått rätt. Du kan ju allt det där, du vet ju att du löser det. Så varför har du stannat vid tänk om? Jag tror att du har rätt, eftersom du förmodligen har det. Jag kan tänka mig att satsa pengar på att du har rätt. Så övertygad är jag om att du har rätt de gånger du tror på det du tycker är rätt. Jag tror att du har rätt, vad tror du?
Det är inte hundarna på bilden som skrivit texten. Det ser du väl. Hundarna sover ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar