Idag har jag varit på två olika ställen som erbjuder service, ett ställe servar bland annat produkter med ett nafsat äpple på. Där var jag med min telefon. Ett annat ställer servar ingen ting, men dom heter trots detta servicebutik, ett väldigt missvisande namn då de uppenbarligen inte finns någon där som gillar, ens är lite intresserad av eller bryr sig alls om service. Tänk så det kan bli.
På det första stället däremot, där har man insett meningen med service. Utan att lova något som lät otroligt (en bitter konstnär som är uppväxt på en reklambyrå kommer inte att gå på två-för en, livstidsgaranti och annat trams som reklamare har uppfunnit) så när killen bakom disken säger, vi lagar din telefon på 4h och om inte det går så byter vi den. Så rinner en droppe av lugn genom mitt system. Detta för att han 1. vet hur han ska lösa problemet. Och för att han 2. Vet hur han ska lösa problemet om han inte kan lösa problemet.
Och detta utan att det finns en enda skylt utanför som säger "här löser vi problem dygnet runt och hela tiden" en sådan skylt sitter det utanför "servicebutiken". Trots att det på deras skylt borde stå " här skapar vi problem och irritation för dig som tror att kunden är värd något för oss"
Hade jag inte varit strikt emot att omnämna varumärken utan att dom betalar mig så hade jag gärna skapat en kampanj för den underbara servicebutiken på Magasinsgatan. Men eftersom jag inte ens skulle kunna med att ta betalt för reklam för något som marknadsför sig själv så får du helt enkelt klicka här om du tror att du är en person som förtjänar bra service.
Om du är P-vakt, kontrollant eller spärrvakt så kan du lika bra gå till "Servicebutiken"direk och få vad du förtjänar.
Dagens outfit är en fungerande mobil samt peruanskt skyddshår nu ska det kladdas!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar